sâmbătă, 15 octombrie 2011

Una dintre cele mai periculoase întrebări !

V-o mai aduceți aminte: "Ce a vrut să spună autorul?" Acum pot să răspund corect.

Domnule profesor, nu știu și nu contează ce a vrut să spună autorul. Pentru că autorul indiferent ce a vrut el să spună, asta îl privește numai pe el. Ceea ce ne interesează pe noi este CE AM ÎNȚELES din opera cu pricina. Pentru că orice autor demn de studiat într-o instituție de învățământ trebuie să fie îndeajuns de capabil să transmită ceva, și să și vrea asta.

Dom' profesor, nu îmi forma un mod greșit de a gândi, de stil subordonator. De ce trebuie să imi cenzurez eu opinia și să mă gândesc la ce a vrut să spună autorul în loc să exprim ce mi-a trecut mie prin cap?

Hai mai bine să avem o discuție deschisă, și tu dom' profesor ciulește urechile și vezi ce am eu în cap, și tu dacă ești capabil spune-ți părerea și hai să discutăm deschis de la egal la egal. Nu îmi dicta un comentariu literar pe care eu trebuie să îl învăț. Mai bine antrenează-mă să gândesc eu singur.

Astfel ieșiți din școală, elevilor brusc li se cere să aibă o opinie. Si evident că se face liniște.

Ia zi dom' profesor ce-am vrut să zic eu în textu' ăsta?

Stai jos, 2!

3 comentarii:

  1. Aici ne invartim intr-un cerc vicios, pentru ca si pedagogii lor folosesc aceeasi metoda comunista: nu te gandi tu! Iti spunem noi despre ce e vorba. Apoi, daca fiecare elev scrie la bacalaureat ce a inteles el din opera si nu ce scrie in cartea de comentarii, probabil nu va promva. Ar fi nevoie de un profesor, sau mai multi care sa se bata cu sistemul. In Romania? Pentru 800 de lei pe luna? Ma-ndoiesc...

    RăspundețiȘtergere
  2. De acord. Dar nu pot să cred că acest cerc vicios nu poate fi spart cumva. Răspunsul cred că se află în pasiune și vocație. Vreau să fiu profesor pentru că asta îmi face bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. "Vreau să fiu profesor pentru că asta îmi face bine!" - Foarte bine punctat. Bravo. Este foarte greu sa iesi din idei precum "cercul vicios" si "lupta permanenta cu sistemul". Si eu am reminiscente. Astea sunt ideile care ma opresc din ceea ce vreau sa fac. De ce? Cand privesti prin prisma acestor idei sansele tale sa schimbi ceva sunt minime, aproape imposibile. Cred ca raspunsul este mult mai simplu. Haideti sa facem ceea ce ne face bine. Asta a facut autorul pe care noi il studiem in scoli. Si el a vazut cercurile vicioase si sistemul. Toti le vedem. Apoi el a inceput sa scrie. Asta ii facea bine.

    RăspundețiȘtergere